New Buying Experience :

Från och med den 16 september 2024 kommer Autodesk att införa New Buying Experience, en liten förändring, där den slutgiltiga offerten och fakturor kommer direkt från Autodesk istället för från oss på AEC som tidigare. Vi som er partner kommer fortsatt hjälpa er med förarbetet och se till att allt blir rätt. Förändringen görs för att ni som kunder ska få bättre översikt över ert licensinnehav och för att underlätta framtida inköp av programvaror.

Vi förstår att förändringar kan väcka frågor, men vi vill försäkra er om att vi finns här för att stötta er. Ni behöver inte oroa er, eftersom vi fortsatt är er rådgivande samarbetspartner kommer vi att hjälpa och stötta er i varje steg. Vi ser över ert behov, tar fram lämpligt offertunderlag, implementerar lösningar och supporterar er i allt ni kan tänkas behöva hjälp med, precis som vanligt.

Nyckelinsikter

  • Förståelse för Autodesk New Buying Experience
  • Fördelar med den nya köpupplevelsen
  • Hur betalningsprocessen förändras
  • Vad som förblir oförändrat
  • Vanliga frågor och svar

Vad är Autodesk New Buying Experience?

Autodesk New Buying Experience är en ny och förbättrad köpupplevelse som syftar till att förenkla och förbättra hur kunder köper Autodesk-produkter. Den nya modellen innebär en mer sömlös och automatiserad process för alla inblandade parter – kunder, partners och Autodesk själva.

Denna förändring innebär att alla interaktioner kring köp nu sker i ett enda system, vilket minskar behovet av flera steg och gör processen mer effektiv.

Fördelar med den nya köpupplevelsen

För kunder innebär Autodesk New Buying Experience flera fördelar. En av de största fördelarna är att ni har AEC AB som partner vilket ger en mer personlig upplevelse som är skräddarsydd efter dina behov. Du får också tillgång till nya självbetjäningsfunktioner som gör det enklare att hantera dina köp, inklusive betalningspreferenser, prenumerationstider och förnyelser.

En annan stor fördel är förutsägbar prissättning. Oavsett hur du köper dina Autodesk-produkter kommer prissättningen att vara konsekvent, vilket ger dig trygghet och förutsägbarhet i dina budgetar.

Hur betalningsprocessen förändras

En av de mest märkbara förändringarna med Autodesk New Buying Experience är hur betalningar hanteras. Från och med den 16 september 2024 kommer betalningar för Autodesk-programvara att göras direkt till Autodesk . Betalningsmetoder inkluderar kreditkort, PayPal, faktura eller direkt banköverföring.

Det är viktigt att lägga till Autodesk som leverantör i ditt företags betalningsplattform, om du inte redan gjort det. Om du behöver hjälp med att lägga upp Autodesk som leverentör, tveka inte att kontakta oss för assistans på tele 010-850 20 00, eller maila till sales@aec.se.

Blanketter för att lägga upp Autodesk som leverantör | AEC

Vad förblir oförändrat?

Trots de nya förändringarna kommer inte alla transaktioner att flyttas till den nya köpupplevelsen. Vissa transaktioner eller kundsegment kommer att förbli i den nuvarande återförsäljarmodellen. Detta inkluderar statliga transaktioner och vissa kommersiella produkter som inte omfattas av den nya modellen.

Sammanfattning

Autodesk New Buying Experience är en spännande förändring som syftar till att förbättra och förenkla hur du köper Autodesk-produkter. Med AEC AB som din partner får du en mer personlig upplevelse, teknisk kompetens, samt tillgång till Autodesks självbetjäningsfunktioner plus en förutsägbar prissättning. Vi på AEC är här för att hjälpa dig med den nya köpupplevelsen  och säkerställa att du får ut det mesta av dina Autodesk-lösningar.

Om du har några frågor eller behöver ytterligare information, tveka inte att kontakta oss på tele 010-850 20 00, eller maila till sales@aec.se. Vi är här för att hjälpa dig att navigera genom den nya köpupplevelsen och säkerställa att dina projekt fortsätter att vara framgångsrika.

Vanliga frågor (FAQ)

Få svar på dina frågor om Autodesk New Buyig Experience | AEC